Doorgaan naar hoofdcontent

Waarom DE HEERE JEZUS pas terug komt als de laatste ziel uitroept tot GOD OM gered te worden.

Lees mattheus 23 vers 36 -39

http://statenvertaling.nl/tekst.php?bb=40&hf=23&ind=1#startg

36 Voorwaar zeg Ik u: Al deze dingen zullen komen over dit geslacht.
37 Jeruzalem, Jeruzalem, gij die de profeten doodt, en stenigt die tot u gezonden zijn, hoe menigmaal heb Ik uw kinderen willen bijeenvergaderen, gelijkerwijs een hen haar kiekens bijeenvergadert onder de vleugelen, en gijlieden hebt niet gewild.
38 Zie, uw huis wordt u woest gelaten.
39 Want Ik zeg u: Gij zult Mij van nu aan niet zien, totdat gij zeggen zult: Gezegend is Hij Die komt in den Naam des Heeren.

In vers 37 word DE HEERE moedeloos en van ZIJN VERDRIET noemt HIJ Jeruzalem 2 keer .(maar ook dreigend)
En hoe liefdevol geeft HIJ aan hoe HIJ ze wilde vergaderen als een IEMAND die haar kuikens verzameld.
Zo wil HIJ ons ook vergaderen maar vaak luisteren we niet en willen net als kuikens weglopen zo de gevaarlijke weg op.

In ver 38 zegt HIJ dat zij zonder kennis en verlossing achter gelaten worden ,de staten vertalers zeggen ,dat 40 jaren erna toen JEZUS dit zei Jeruzalem verwoest is (Romeinen)
maar je kan het ook geestelijk zien ,mensen bidden nu naar een muur en zijn HUN GOD kwijt .(muur kan ook een verkeerd geloof zijn of bijgeloof)
als je DE MESSIAS VERWERPT zie je DE VADER OOK NIET .
DE HEERE ZEGT ZONDER MIJ KOM JE NIET TOT DE VADER .
Die Mij haat, die haat ook Mijn Vader (joh 15 vers 23) https://www.statenvertaling.net/bijbel/joha/15.html

in vers 39 lezen we

Want Ik zeg u: Gij zult Mij van nu aan niet zien, totdat gij zeggen zult: Gezegend is Hij Die komt in den Naam des Heeren.Gij zult Mij van nu aan niet zien,betekent dat hun oren en ogen dicht blijven ,zo ongelovig zullen de joden blijven die HEM NIET hebben aangenomen.

Er zijn in Israël hooguit 50.000 bekeerde joden die DE MESSIAS hebben aangenomen dat is mijn schatting ,de vijgenboom brengt dus al vruchten voort ,maar wel in de winter ,dat betekent koud geen geloof of weinig om te oogsten .
Weinig vruchten dus ,en er zijn er weinig die DE MESSIAS ECHT aanroepen .
Daarom zal het nog duren voordat DE MESSIAS komt ,in Israël zal nog een keer regen moeten vallen (geestelijk)(late regen)

Pas als de joden in de problemen komen en Israël geen uitweg meer ziet, zullen er zich veel bekeren ,dan zal pas DE MESSIAS KOMEN .

vers 39
 totdat gij zeggen zult: Gezegend is Hij Die komt in den Naam des Heeren....HOPEN DAT HET SNEL ZOVER ZAL KOMEN MARANATHA!





Reacties

Populaire posts van deze blog

Ukraine missed the chance to regain its territory! Russia

WARRIOR UPDATE WITH SCOTT RITTER - CIVIL WAR IN KIEV AS US CASH RUNS DRY

Netanyahu declares Israel going to eliminate Hamas in Rafah Gaza deal or...